Мечтаните характеристики на първия електрически седан SU7 на Xiaomi - ускорение за по-малко от 3 секунди и архитектура за бързо зареждане с 800 V - го превръщат в пряк конкурент на Tesla Model S. Точно както производителният седан на Tesla обаче, Xiaomi SU7 няма да бъде евтин като достъпната линия телефони Redmi на компанията.

Задвижван от скъпа 101kWh батерия с високо съдържание на никел, произведена от CATL, и оборудван с всички екстри на електромобил от най-висок клас, цената на най-високата версия на Xiaomi SU7 вероятно ще надхвърли 50 000 долара. Вътрешен човек от местна застрахователна компания разкри, че именно на толкова ще бъде оценен SU7 AWD с мощност 495 kW (664 к.с.).

Базовата модификация на Xiaomi SU7 RWD с батерия BYD LFP с капацитет 73.6 kWh и мощност 220 kW (295 к.с.) от единствения си двигател обаче ще бъде много по-евтина, като цената ѝ ще започва от около 35 200 долара.

Xiaomi е базирала SU7 на вътрешно разработена 800V архитектура за електромобили, която нарича Modena, и го е помазала със собствената си операционна система Hyper OS за интелигентните функции и свързаността. Автомобилът ще има функционалност за самоуправление с входни данни от многобройни камери с висока резолюция и дори LiDAR, както и ултразвукови сензори - компоненти, от които Tesla се отказа, за да спести производствени разходи.

Целият този лукс не идва на обичайната за познатата територия на Xiaomi за цена от среден клас, но 35 000 - 50 000 долара все още не са твърде много за модерен електрически автомобил, сглобен с нов метод за хиперкастинг, който е толкова бърз и интелигентен, колкото се предлага в този ценови диапазон. Xiaomi е доста сериозна и по отношение на новоизлюпения си автомобилен бизнес, тъй като SU7 е разработен от екип от 3400 инженери и постоянна инвестиция от 10 млрд. долара в разходи за научноизследователска и развойна дейност.

Снимка: Unsplash/Xiaomi

Виж още: Бъдещите ANC слушалки може да ви позволят да изберете кои звуци от реалния свят да филтрирате