Обявен по-рано тази година, конкурсът MineRL постави задачата на екипи от програмисти да създадат AI ботове, които успешно да изкопаят диамант в Minecraft. Задачата е адски трудна и изисква много добро познаване на основите на играта. Процесът започва с рязането на дървета и изработването на кирки и минава през проучването на подземни галерии, борбата с чудовища и избягването на лава. Един човешки играч може да развие тези умения след няколко часа експерименти в света на Minecraft или като гледа обучителни клипове онлайн.
Но от 660-те бота в състезанието нито един не успява да се справи със задачата. Въпреки че ботовете успяват да научат основните стъпки като създаването на пещ за изработка на здрави кирки, никой не успява да стигне до заветния диамант.
Новината е изненадваща, особено като знаем, че AI вече успя да победи на в игри като шах, го и DOTA 2. Една от причинете е по-ограничената база данни, с която разполагат ботовете в състезанието. Те могат да се учат от само 1000 часа записи на геймплей и разполагат с една видеокарта Nvidia и само четири дни за подготовка.
Тези ограничения могат да изглеждат нечестни за ботовете, но отразяват предизвикателствата пред интеграцията на AI в реалния свят. Макар ботове като AlphaGo да дават нова дефиниция на възможностите на изкуствения интелект, много малко компании имат ресурсите на Google.
Виж още: The Game Awards 2019: всички световни премиери и трейлъри (ВИДЕО)