Тъй като очакваното пускане на архитектурата Meteor Lake на Intel е наблизо, резултатите от бенчмарковете изтичат навсякъде. Тестът 3DMark Time Spy за Core 7 Ultra 155H показва, че той е малко по-бърз от Ryzen Z1 Extreme на AMD, който се използва в много преносими устройства за игри. Като се има предвид, че те имат еднакъв лимит на мощността, това предполага, че Червеният отбор може да не разполага с пазара на джобни компютри само за себе си през 2024 г.
В X/Twitter се откроява информация, публикувана от обичайния източник HXL. Съобщава се, че скрийншотите показват някои резултати от бенчмаркове за 28W Core 7 Ultra 155H. Този процесор е базиран на предстоящата архитектура Meteor Lake на Intel, която се състои от множество плочки за графични, изчислителни, входно-изходни и общи задачи.
В изчислителната плочка са разположени шест P-ядра и осем Е-ядра, общо 22 нишки, като още две Е-ядра са скрити в друга плочка. За плочката на графичния процесор има по-малко информация, но обикновено се смята, че тя разполага с осем Xe ядра и ако приемем, че Intel не е променила структурата на графичния си дизайн Arc за Meteor Lake, това означава общо 1024 шейдъра.
Както и да е, важното е, че чипът е постигнал резултат на Time Spy от 3339, а изображението показва графичен резултат от 3077 и процесорен резултат от 6465. За да се проверят тези стойности, се направи сравнение със същия бенчмарк на Asus ROG Ally, който е оборудван с APU Ryzen Z1 Extreme на AMD.
В Time Spy портативният компютър на Asus получи общ резултат от 3150 точки, докато графичният резултат беше 2834 точки, а процесорният - 8574 точки. Тези числа бяха постигнати при поставен на докинг станция Ally и работа в 30W Turbo режим, така че това е толкова добро, колкото може да се извлече от ROG устройството. Ако се приеме за чиста монета, Z1 Extreme дава с 33% по-добър резултат за процесора, но с 8% по-нисък графичен резултат.
Процесорът на AMD има осем ядра Zen 4 и ако Time Spy се изпълнява изцяло на P-ядрата на Meteor Lake, това може да обясни защо разликата между двете е 33%. Ако се използват Е-ядрата, тогава историята е различна и ще трябва да знаем много повече за това какво се случва с тактовите честоти по време на тестовете, за да го анализираме по-подробно.
Графичните процесори Arc на Intel могат да бъдат доста колебливи, когато става въпрос за производителност в игрите, особено в по-старите DirectX 9 и 10 игри, но като цяло е добре в по-новите, особено с постоянното развитие на драйверите. Time Spy е доста натоварен с шейдъри и архитектурата Alchemist е добра в тези ситуации; това обаче невинаги се отразява по същия начин в реалните игри.
Всъщност графичните процесори Alchemist бяха настроени за 3DMark около пускането им на пазара и техните синтетични бенчмаркове разказаха съвсем различна история от действителните бенчмаркове за всяка игра. Тази разлика обаче беше значително намалена с последните ъпдейти на драйвери.
Снимка: Unsplash
Виж още: AI може да превърне в реалност 4-дневната работна седмица