Само през юни тази година геймърите в САЩ са похарчили общо 1.2 милиарда долара, показва нов анализ на NPD Group. Това е най-големият харч за месец юни от 2009 г. насам и с 26 процента повече от миналата година.

Данните за юни са част от по-голяма тенденция. От началото на годината до сега за игри, геймърски хардуер и аксесоари са похарчени 6.6 милиарда долара. Това е с 19 процента повече от същия период миналата година разход за полугодие от 2010 г. насам. С това темпо 2020 г. явно ще се превърне в най-комерсиално успешната година за гейминга от десетилетие.

До голяма степен това се случва заради поредица от силни заглавия, излезли тази година, като The Last of Us: Part 2, Animal Crossing: New Horizons и Call of Duty: Modern Warfare. Въпреки негативната реакция на феновете заради рязката смяна на тона и опорочаването на сюжета The Last of Us: Part 2 беше най-продаваната за юни и най-силната PS4 премиера изобщо. Animal Crossing: New Horizons пък е най-продаваната игра за Switch от началото на годината, а покрай желанието на хората за повече физическа активност у дома Ring Fit Adventure скочи от 83-то на 7-о място сред най-продаваните игри между май и юни.

При хардуера Nintendo Switch e най-продаваната конзола, а Xbox Elite Series 2 Wireless Controller е най-продаваният аксесоар. Очаква се до края на годината интересът само да се покачва поради което Nintendo обяви, че засилва производството на Switch конзоли, а Sony има готовност да предложи до 10 милиона от новия PS5.     

Снимка: Pikrepo

Виж още: Създаден от фен PS5 интерфейс изглежда супер стилен (ВИДЕО)

 

Тагове: