Скорошно подаване на патент предполага, че Microsoft може да се стреми да проследява събитията в дадена игра, за да разбере по-добре как потребителите играят тези заглавия. Технологичният гигант работи активно върху разширяването на присъствието си в игрите напоследък и тази заявка на патент идва като последното усилие на Microsoft в тази насока.
Microsoft се стреми да постигне напредък в гейм индустрията чрез забележителни придобивания като Bethesda, предстоящото изкупуване на Activision Blizzard и своя абонамент за Game Pass и услуги за облачни игри. Въпреки че самата Microsoft в момента е изправена пред немалък дял от предизвикателства, особено след като американската Федерална комуникационна комисия съди технологичния гигант за придобиването на Activision, компанията не изглежда да забавя своите амбиции за гейминга.
Според патентната заявка собственикът на Minecraft изглежда работи върху система за проследяване и докладване на събития в играта. Идеята е, че системата може да проследява многобройни събития в играта, като прогресиране на ниво, колко често менюто е поставено на пауза, статистика за победи и множество други събития, които влияят на играта. Системата за проследяване няма да бъде ограничена само до едно заглавие, а по-скоро до множество заглавия в няколко приложения за игри. Тъй като системата за проследяване на събития зависи от съдържанието на игрите, тя може също така да установи събития в различни платформи за игри, било то компютър, конзола или мобилно устройство.
Една от най-интересните характеристики на системата за проследяване е идеята за предоставяне на изчерпателни отчети за конкурентни геймъри, чийто каталог обхваща няколко заглавия и жанрове. Такива отчети за събития могат да включват информация като статистика, свързана с нивата на преминаване, данни за победи/загуби, статистика за продължителността на играта и друга свързана информация от проследяване на случаи на събития в играта. Между другото този случай на използване е в съответствие с друг патент за система, която би позволила на Microsoft да анализира състезания в електронните спортове.
Microsoft също така твърди, че системата за проследяване може дори да се използва за идентифициране на случаи на потребителски експлойти, честота на събития, свързани с грешки в игрите, и други неочаквани явления. В документацията се посочва, че системата ще избегне системната честотна лента на играча или локалните ресурси, за да функционира, вместо това да разчита на възможности за облачни изчисления. Освен това Microsoft посочва, че тъй като системата ще зависи от игрово съдържание като видео, аудио и входове на контролера, тя ще работи, без да е необходимо да има достъп до софтуер, изходен код или обработка на сигнали на конкретно игрово приложение.
Към момента не е ясно как Microsoft ще включи тази система в своята екосистема и как ще изглежда включването на други играчи от индустрията. Във всеки случай технологичният гигант може да има по-непосредствени притеснения, докато се опитва да се справи с огромното придобиване на Activision Blizzard за 69 милиарда долара на фона на нарастващия регулаторен натиск.
Снимка: Unsplash
Виж още: Мобилните игри изкарват повече от РС и конзолните, взети заедно