Микротранзакциите в Diablo IV няма да повлияят на геймплея, но ще ви струват много. Първият ни поглед към козметичния магазин на играта показва, че специалните маунтове са на цена от 15 долара, а доспехите за класове като некроманта ще достигнат 25 долара.

Някои от тези цени изтекоха по-рано в Reddit, а сега, когато Diablo IV е налична в периода на ранен достъп за тези с Deluxe Edition, можем да потвърдим, че цените на настоящите артикули в магазина за микротранзакции наистина варират от не толкова изненадващи до абсурдно високи. В долния край са неща като бронята Death's Burden Mount Armor, която струва 800 платина - премиум валутата на играта. Най-евтините комплекти брони са около 1200 платинени къса, а в горния край са неща като комплекта Wraith Lord, който изисква 2800 платинени къса.

Подобно на много игри с живи услуги, конвертирането на реални долари в платина не е точно едно към едно. Така например за комплект брони за планина с 800 платинени долара ще трябва да купите 1000 платинени долара за 10 долара. Може би, усещайки, че това може да подразни някои играчи, за 25 долара ще получите 300 "безплатни" бонус платинени долара, с което ще получите точно 2800, или сумата, необходима за комплекта Wraith Lord.

Комбинирани, по-скъпите комплекти от платини и брони ще ви струват над 50 процента от цената на играта, която е 70 долара. За да закупите всичко, което в момента е посочено в магазина при стартирането му, ще са ви необходими малко над 40 000 платина, или около 350 долара. Когато игрите обикновено искат доста за шепа лъскава козметика, това е, защото са free-to-play като Overwatch 2. Diablo IV няма това извинение.

И дори в шутъра на Blizzard пакетите с нови екипировки са по-близо до 20 долара. Във Fortnite можете да се разминете само с 10 - 15 долара за допълнителен костюм, което само по себе си изглеждаше високо още когато battle royale избухна за първи път. Destiny 2, може би най-близкото сравнение, защото таксува пълната цена за нови разширения, достига максимум около 20 - 25 долара. Това не превръща Diablo IV в огромно отклонение, но със сигурност преминава границата на инфлацията на пазара на козметика.

Микротранзакциите някога бяха много противоречива характеристика. Сега те са толкова често срещани в онлайн мултиплейър игрите и все пак може да е малко гадно да видиш готини неща в играта, заключени зад ценови структури, които сякаш целят да ограбят наивните.

Създаването на игри е скъпо, а бюджетните изисквания стават все по-нелепи. Може би щеше да е по-лесно да преглътнем моделите за монетизация на някои игри, ако имахме чувството, че всички тези пари отиват директно в джобовете на редовите разработчици, които са ги направили. При положение че компании като Activision Blizzard и Electronic Arts изтъкват рекордни приходи от микротранзакции и изплащат огромни бонуси за акции на своите ръководители, като в същото време съкращават служители или им отказват повишения, е трудно да се чувстваме така.

Снимка: Blizzard

Виж още: Diablo 4 с много перфектни оценки, но заслужава ли ги наистина?