Digital Foundry разкри множество нови детайли около следващата конзола на Microsoft – Xbox Series X. При мощността всичко започва с Project Scarlett SoC. Процесорът е произведен на базата на подобрена версия на 7nm процеса на TSMC, който носи куп подобрения в технологията, но без да включва новия 7nm+. Самият чип представлява 360mm2 силиций (значително по-малък, отколкото се спекулираше), който сдвоява персонализирани версии на процесора Zen 2 на AMD с 12.155 терафлопа изчислителната мощност на GPU.
Както се очаква, получаваме осем CPU ядра и 16 нишки, доставени чрез две четириядрени единици силиций, като едно CPU ядро (или две нишки) е запазено за работа на основната операционна система. Microsoft обещава 4-кратно подобрение както в едноядрената, така и в общата производителност спрямо Xbox One X - и процесорните скорости са впечатляващи, с пикова честота от 3.8 GHz. Това е, когато SMT - или hyper-threading процесът - е деактивиран. Любопитното е, че разработчиците могат да изберат да работят с осем физически ядра на по-висока честота или всички ядра и нишки могат да бъдат активирани с по-ниска честота на 3.6 GHz. Тези честоти са напълно заключени и няма да се коригират според натоварването или термичните условия - точка, която Microsoft подчерта няколко пъти.
„От гледна точка на разработчиците на игри очакваме много от тях всъщност да се придържат към осемте ядра, тъй като текущите им игри работят с дистрибуцията, често поставена на седем ядра и седем работни нишки“, обяснява техническият сътрудник на Microsoft и системен архитект на Xbox Aндрю Гусен.
„12 TFLOP беше нашата цел от самото начало. Искахме минимално удвояване на производителността спрямо Xbox One X, за да поддържаме нашите цели, състоящите се в 4K резолюция 60 и 120 FPS. И искахме това удвояване да се прилага еднакво за всички игри.“
Series X може технически да стартира целия каталог на Xbox One, но този път се прави без емулация, а на ниво хардуер. Игрите също се възползват от пълния капацитет на процесора и графичния процесор от серия X (Xbox One X ефективно доставя 50 на сто от общата си графика на мощност за обратна съвместимост), което означава, че ни очакват гладки 60 кадъра в секунда.
Мощност, скорост, съвместимост. Microsoft направи убедителна стъпка за всички основни стълбове на новата Series X - и забележително е, че има още какво да очакваме.
Виж още: Фантастичният свят на Stranger Things стана жертва на реалния коронавирус