DirectStorage API вече е достъпен за устройства с Windows 10 и Windows 11, което трябва да помогне на игрите да се възползват от по-бързото съхранение.

Microsoft наскоро обяви в своя блог за разработчици, че интерфейсът за програмиране на приложения ще бъде достъпен за операционните системи Windows, „позволявайки на разработчиците да използват по-пълноценно скоростта на най-новите устройства за съхранение“. Това има за цел да донесе по-голяма оптимизация за игри на компютри по отношение на скорост, честотна лента и латентност.

DirectStorage API носи технологията, която позволява на игрите за конзолите Xbox Series X и Series S да се зареждат бързо на компютри. API също така позволява на игрите да се възползват от по-високите скорости на най-добрите SSD устройства или най-добрите вътрешни твърди дискове.

Microsoft обяви тази наличност скоро след като беше потвърдено, че играта Forspoken от Luminous Productions има вградена поддръжка на DirectStorage.

В момента подробностите за съвместимост са минимални, но е известно, че DirectStorage API функционира с PCIe 3.0, въпреки че PCIe 4.0 е благоприятен. По подобен начин DirectStorage API е съвместим както с Windows 10, така и с Windows 11, но по-новата операционна система е за предпочитане.

Въпреки че Microsoft официално обяви своя DirectStorage API, компанията планира допълнително да представи функцията на конференцията на разработчиците на игри (GDC) на 22 март. Тези, които се интересуват да научат повече за DirectStorage, могат да намерят информация на уебсайта на Microsoft.

DirectStorage има потенциала да отключи наличната производителност на опциите за съхранение, пуснати още през 2009 г. Компютърната съвместимост беше предназначена само за Windows 11. Въпреки това Microsoft успя да направи допълнителни оптимизации, за да разшири обхвата си и до предишната операционна система Windows 10.

Microsoft също така отбеляза, че един аспект, който все още липсва в технологията, е декомпресията на GPU, която би позволила по-добър трансфер на данни между различните компоненти, включително съхранение, оперативна памет, CPU и GPU. Очаква се тази актуализация да бъде следващата в пътната карта на компанията, но няма конкретна дата кога ще бъде налична функцията.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Едва 10 процента от сесиите в Steam се играят с геймпад

 

Тагове: