За мнозина геймъри стриймингът на игри изглежда като работа мечта. Според професионалния стриймър на CS GO с прякора Shroud в повечето случаи усилията не си заслужават.
Той се оттегли от професионалния е-спорт отбор на Cloud9 през 2018 г., за да стане стриймър в Twitch. В нов документален филм за е-спортовете Shroud разкрива, че професионалният гейминг не е толкова идеален, колкото си мислят мнозина.
„Стриймингът не е работа. Вижте ме, аз стоя тук и не правя нищо.“ Откровението е интересно, защото идва от устата на един от най-популярните стриймъри в Twitch. Каналът на Shroud има почти 10 милиона последователи и подобно изказване е определено изненадващо.
Неговата позиция е същата и за е-спорт надпреварата. Запитан дали би искал да се завърне там като треньор, той отговаря отрицателно, защото това са задължения, които развалят удоволствието от играта.
Действително под повърхността стриймингът изисква известни физически усилия, а напрежението да се излъчва колкото може повече често си казва думата. През февруари тази година Twitch премахна правило, което забраняваше на стриймърите да се снимат, докато спят. Стриймването не е просто пускането на уебкамерата и играта на някакво заглавие. Трябва специален подход към набирането и поддържането на аудитория, както и при развиването на ангажираност и изграждането на отношения с нея. Скорошно проучване показа, че за да печелят средния годишен доход в САЩ от стрийминг, геймърите трябва да сa в топ 0.0115% на най-добрите стриймъри в Twitch.
Снимка: https://www.twitch.tv/shroud
Виж още: 11 години след излизането си Final Fantasy достигна пика на играчите си в Steam