Ето ви някои наистина интересни статистически данни за компютърните игри и видеоигрите като цяло. Екипът на TheGreatSetup прекара 6 месеца в събирането на 500 важни данни за индустрията на видеоигрите за 2018 г.
Според статистиките 80% от общите приходи от 36 милиарда долара за видеоигри в 2017 г. принадлежат на продажбите на софтуер и има над 2.5 милиарда видеоигри от цял свят. Освен това пазарът на видеоигри се очаква да бъде на стойност над 90 милиарда долара до 2020 г. от близо 78.61 милиарда през 2017 г.
Над 20 процента увеличение на приходите от компютърни игри и конзоли за пълни игри се очаква през 2018 г. спрямо 2015 г., а ръст от 12.5 процента в печалбите от компютри и конзоли от допълнително съдържание на игри (DLC) се очаква през 2018 г., отново спрямо 2015 г.
По отношение на платформите 40% от клиентите предпочитат да играят игри на онлайн/социални платформи, докато само 29% предпочитат конзола; 76% от потребителите предпочитат да играят игри на мобилни устройства, а 62% предпочитат да играят на PC/Mac. Освен това, докато смартфоните и таблетите завладяват световния пазар на игри, очаква се онлайн компютърните игри да заемат 47% от световните приходи от игри за PC и конзоли през 2019 г.
Според изчисленията РС геймингът е на стойност 28.04 милиарда долара през 2017 г. и се очаква да достигне 33.6 милиарда до 2020 г. PUBG е включена в списъка на водещите платени заглавия за игри на Steam през 2017 г., като приходите са над 600 милиона долара, а CS: GO е имала приблизително 12.54 милиона продадени бройки през 2017 г., което я прави втората най-висока платена игра заглавие на Steam. The Witcher 3: Wild Hunt е класирана на 6-о място сред водещите платени заглавия за игри на Steam през 2017 г., при което прогнозните приходи са 38 милиона долара.
DotA 2 има средно по 532 000 играчи на час в Steam, а League of Legends е най-популярната PC игра в света към март 2018 г., следвана от PUBG и след това Fortnite.