Ако отдавна не сте влизали в акаунта си в Ubisoft, може би ще искате да го посетите. Разработчикът и издател на игри очевидно проверява текущо своите потребителски регистри и изтрива акаунти, които не са били активни, като по този начин премахва достъпа до закупените от тези потребители игри.
Потребителят на Twitter @PC_enjoyer сподели в сряда скрийншот от имейл, който подсказва за новата политика на Ubisoft.
"Забелязахме, че не сте използвали акаунта си в Ubisoft, свързан с имейл адрес [редактиран]", гласи имейлът. "Временно спряхме вашия неактивен акаунт в Ubisoft и ще го закрием окончателно след 30 дни в съответствие с нашите условия за ползване."
В съобщението се казва на @PC_enjoyer, че ако иска да запази профила си, може просто да кликне върху бутона в долната част на имейла. Всеки интернет потребител, който има поне малко познания в областта на киберсигурността, вероятно би погледнал с подозрение на подобен имейл. В края на краищата всяко електронно писмо, което заплашва с негативен резултат и предлага връзка е сериозен кандидат за фишинг. Не е ясно дали @PC_enjoyer е кликнал върху връзката, но Ubisoft бързо се включи в темата, за да внесе яснота. Потребителите, които са получили имейла, наистина могат да предотвратят закриването на акаунта, като кликнат върху включената връзка, а ако вече са изпитали затруднения при влизането в акаунтите си, могат да създадат запитване към поддръжката в Ubisoft.
Изглежда Ubisoft не е изпратил никакво съобщение до потребителите относно новата си политика за неактивни акаунти. (Ако политиката е била включена в последната актуализация на Условията за ползване на Ubisoft, както се предполага от имейл известието, потребителите вероятно са я пропуснали изцяло.) Сега акаунтите, които не са били докосвани от четири или повече години, са изложени на риск от изтриване, според контекстната информация, приложена към туита на @PC_enjoyer. Когато акаунтите бъдат изтрити, потребителите вече нямат достъп до компютърните игри, свързани с тях, дори ако са ги закупили.
Изтриването на акаунтите на хората след период на неактивност не е само неудобно за засегнатите - то е още една заплаха за притежаването и запазването на видеоигрите. С възхода на стрийминга и цифровите покупки геймърите са загрижени за бъдещето на собствеността върху медиите. Когато притежавате касета или компактдиск с игра, можете да играете тази игра, когато пожелаете; когато цифров файл или стрийм идва от електронен магазин или друг онлайн интерфейс, играта все още е в ръцете на издателя. Ето защо затварянето на електронните магазини на Nintendo за Wii U и 3DS по-рано тази година беше толкова неприятно; когато тези магазини изчезнаха, изчезнаха и около 1000 игри, които се предлагат само в цифров формат.
Снимка: Unsplash
Виж още: Тениска с вибрация на Assassin's Creed обещава непознати усещания