Microsoft уби своята сензорна приставка Kinect, която освен за игри служеше и за различни разработчици и учени за съставяне на триизмерни модели. Intel реши да запълни нишата и пусна камерите RealSense D415 и D435, които могат да придадат 3D възможности на всяко устройство, машина или софтуер. Двете се свързват посредством USB, компактни са и могат да сканират и обработват пространството срещу тях в реално време. Независимо дали става дума за стая, предмет, човек или открита местност, те могат да съставят пълен 3D модел, който да се използва по най-различен начин от различни устройства и системи.
Триизмерното „око“
RealSense на Intel разполагат с две стереоскопични камери, които са разположени подобно на очите на човек – близо едни до други, за да могат да определят пространственото разположение. Те формират видео с резолюция от 1280x760 и до 90 кадъра в секунда. На подобен принцип работят камерите за 3D филми, но разликата е в размерите и качеството на картината. Допълнително RealSense D415 и D435 има RGB цветен сензор и инфрачервена камера.
Комбинацията от всички камери и сензори позволява на устройството да може да „вижда“ триизмерно пространството в посоката, в която са насочени. При това без да има значение дали става на закрито, навън или при слаба или силна осветеност.
Камерата е изключително компактна – дълга е само 10 см и 2 см висока и широка. Тя може да се инсталира лесно на всякакви други по-големи устройства.
RealSense на Intel разполага със специален процесор D4, който позволява обработката на подадената информация в реално време. Компанията също така пусна инструментите за софтуерна разработка (SDK) за камерите. Те са с отворен код, което позволява на разработчиците да ползват по оптимален начин RealSense.
Безброй приложения
Intel се надяват, че новото устройство може да се ползва не само от разработчици и производители, но също така от ентусиасти и учени. Цената е доста достъпна и съпоставима с тази на Kinect – 149 долара за D415 и 179 долара за D435. Intel допълват, че RealSense може да се ползва и интегрира както в прототипи, така и за серийни образци устройства.
Можете да я сложите на дронове, като заедно със специален софтуер да придадете „пространствен поглед“ и ориентиране в сложна обстановка на летателния апарат, ако например разработвате приложение за автономен полет. Или пък роботи с AR и VR функционалности. Подобно на Kinect, който беше използван за всякакви неща - сканиране на предмети и хора и 3D принтиране на модели след това, превод на жестомимичния език и пр. Intel иска разработчиците да развихрят въображението си и да използват сензорната камера за най-разнообразни цели.