Новият филм на режисьора Кристофър Нолън продължава да е един от препъникамъните за Warner Bros. След като премиерата му беше отложена цели 3 пъти поради епидемичната обстановка, филмът с колосалния бюджет от 200 милиона долара най-накрая беше завъртян в щатските кина през изминалия уикенд.

Tenet беше дълго чакан от фенове и критици не само заради сюжета си, а и поради факта, че е първото голямо заглавие, което поема по постепидемичната пътека обратно към сърцата на феновете на седмото изкуство. Всички очакваха със затаен дъх колко билети ще се продадат в така емблематичния първи уикенд. Но числата така и не дойдоха. Warner Bros. и представляващата ги рейтинг компания оповестиха резултатите чак в неделя. Това може би изглежда нещо съвсем нормално, но не и за американския пазар, където тази информация се публикува и обновява всеки час. Причината за това е, че всъщност приходите не са никак много – около 20 милиона долара за 4-те дни от четвъртък до неделя, което е посредствен резултат за заглавие от такъв ранг. Забавянето и липсата на повече подробности обаче предизвикаха сериозно недоволство сред другите студиа в бранша. Tenet трябваше да бъде проверката колко точно зрители са готови да влязат в киносалоните, а резултатите му – да генерират бъдещите пазарни стратегии.

Холивудското студио обаче продължава да отказва каквито и да било коментари и за съжаление подава към медиите само контролирано количество информация. Подобно на главния герой във филма, Warner Bros. обръщат времето в своя полза. И понеже в реалността те не могат да превъртат времевата линия, статистиката идва на помощ – подробната ежедневна информация за ниските продажби на билетите би отказала по-голяма част от публиката и точно затова цифрите се публикуват през по-големи интервали. 

Защитниците на компанията веднага заеха своята позиция, като отбелязаха, че киносалоните са отворени едва на ¼ от капацитета си, като това не включва тези в Ню Йорк и Калифорния, където противоепидемичните мерки са още по-сериозни. А и според много от тях разликата между оповестяването на резултати в петък вечер или неделя сутрин не е толкова голяма.

Феновете споделят, че продължават да не са наясно както кои са отворените местни киносалони, така и точно какви са мерките, които трябва да спазват. Неяснотата при комуникацията на такива важни подробности допълнително утежняват ситуацията, пред която се изправя всяка кинопремиера. 

Всъщност никой не искаше Tenet да се провали, но явно пазарът все още не е напълно готов, а липсата на прозрачност в данните не прави решенията по-лесни за взимане. От Холивуд ще трябва да преосмислят плановете си относно продуцирането на високобюджетни продукции за в близко бъдеще.

А от медиите – явно трябва да се очакват прецеденти от всякакъв характер.

Снимки: Warner Bros. 

Виж още: Топ 5 джаджи, с които да зарадвате домашния любимец на четири лапи

Още от Play