Имунолози от университета Станфорд в САЩ установиха, че вирусните заболявания променят функционирането на човешките гени. Те са отделили над 400 гена, всеки от които участва в изработването на различни антивирусни протеини (антитела). Резултатите от изследването могат да помогнат за разграничаването на вирусните и бактериалните инфекции и да ускорят поставянето на диагнозата.

Бактериалните и вирусните инфекции често имат сходни симптоми и лекарите в известен смисъл трябва да гадаят за каква инфекция точно става въпрос. Разграничаването на вирусните и бактериалните инфекции с използването на генетични наблюдения се явява перспективен подход. Учените от Станфордския университет са проверили резултатите от своето изследване и са изяснили, че откритите от тях „маркери“ не съвпадат с тези на бактериалните инфекции. По този начин се открива надежден способ за разграничаването на две от най-честите причини за заболяванията. Новият метод може да помогне и в ранното диагностициране на грипа, казват учените, които са открили 11 характерни гени, активизиращи се при това заболяване. Освен това те са установили, че генетичната промяна в човешкия организъм се случва няколко часа преди появата на симптомите.