Снощи официалният акаунт на Battlefield в Twitter публикува нещо интересно - обещание, че не само създателите на предстоящата Battlefield V ще се въздържат от таксуването за допълнителни карти, но също така ще избегнат това, което се е превърнало в най-омразната фраза в гейминга: Loot boxes. Това са виртуални "пакети", които съдържат произволно генерирани виртуални предмети. Последните могат да включват от различни възможности за промяна на външния вид на дигиталните герои до заключени оръжия.

"Няма Loot boxes", казва съобщението, отнасяйки се до разпределяните на случаен и хазартен принцип предмети, които са станали толкова популярни през последните месеци.

Вече знаехме, че Battlefield V няма да има никаква форма на такъв хазарт - издателят ЕА го потвърди малко след разкриването на играта миналата седмица - но все още е любопитно да видим този конкретен разработчик, DICE, го използва като част от предстоящия маркетинговата кампания на играта. Още по-странно е изказването на фона на откриващия трейлър на новото заглавие, което беше посрещнато с противоречиви чувства от феновете.

Хаотичните кадри наподобяваха стилистиката на популярния в момента Fortnite и динамика, извадена от филм на Майкъл Бей. А целта на видеото сякаш беше да рекламира различните козметични предмети, които най-вероятно ще се предлагат срещу допълнително заплащане. Като например британски войник с меч катана или с боядисано лице, като това от главния герой на филма "Смело сърце". Затова не е изненада, че нехаресванията на официални клип са повече от харесванията.

DICE, ще си спомните, е същото шведско студио, което доведе до скандала с катастрофалната Star Wars Battlefront II от миналата година. Тази игра се превърна в основата на големия дебат за хазарта в гейминга от 2017 г., провокирайки толкова гняв с механизма си, че EA направи безпрецедентното решение да премахне всичките си микротранзакции в нощта, преди играта да излезе. По-късно EA повторно добави плащания към Battlefront II, но те вече не засягат геймплея.

Оттогава насам сме свидетели на много шум около микротранзакциите, с особен акцент върху въпросните Loot boxes. Дори политици се включиха в дискусията, а Entertainment Software Ratings Board (ESRB) обяви нов етикет In-Game Purchases/"Покупки в играта", който е създаден, за да помогне на родителите да се информират. За съжаление на практика той ще направи много малко, защото обхватът му е прекалено широк.

Още от Play