Според нова информация неуспешната услуга за стрийминг на игри Google Stadia ще се ребрандира под ново име - Google Stream, чийто нов фокус ще е лицензирането на основната технология на други играчи в сектора.
Business Insider съобщава, че Google разширява обхвата на платформата, за да включи потенциални партньорства с разработчици като японския издател Capcom и студиото Bungie, за да захранва собствените си стрийминг услуги. Въпреки това, като се има предвид, че Sony току-що обяви, че закупува Bungie, за да увеличи портфолиото на PlayStation, не е ясно дали тази сделка все още ще бъде възможна.
В бъдеще може също да видим Google Stream да сключи сделка с Peloton, за да предостави стрийминг на игри на собствените велосипеди и бягащи пътеки на фитнес гиганта. Според слуховете една демо версия на играта вече е тествана от компанията.
Докладът носи информация от настоящи и бивши служители на Google, които казват, че само около 20% от работата на платформата сега е фокусирана върху потребителската страна на предложението за гейм стрийминг. Останалото е за „работа за доказване на концепцията за Google Stream“ пред потенциални корпоративни клиенти.
Това все още не звучи така, сякаш самата Stadia се прекратява, тъй като става ясно, че служителите все още работят върху осигуряването на игри за платформата, но „ексклузивни проекти и игри вече не биха могли да стават“, казва един източник - мрачна перспектива за платформата, за която през цялата 2021 г. Google упорито твърдеше, че е един от приоритетните проекти.
Снимка: Google