Когато Google за първи път обяви своята платформа за игри в облак Stadia, корпорацията пое огромен риск, за да промени начина, по който хората играят игри. Първоначално гигантът планираше да пусне оригинални заглавия, разработени от собственото студио на Stadia, наречено SG&E (Stadia Games and Entertainment). Последната публикация в блога от Google обявява закриването на това студио.
Решението на Google да насочи вниманието си към Stadia не е, за да прави игрите, а по-скоро платформата, която позволява на хората да ги играят. Google казва, че повечето от екипите на SG&E ще преминат към нови роли в компанията и Джейд Реймънд, ветеран от игралната индустрия, привлечена да ръководи студията в Google, се е разделила със Stadia.
Може би в Google не са очаквали, че по същото време новите конзоли на Sony и Microsoft ще станат достъпни, или може би не са осъзнавали колко време, усилия, ресурси и капитал са необходими за разработването на видеоигра на ниво AAA.
Google Stadia няма да изчезне, играчите все още могат да играят всички игри и от двете нива на Stadia и ще продължат да се предлагат игри на трети компании. Онези заглавия, които бяха планирани да бъдат пуснати в „краткосрочен план“, все още предстоят, но Google няма да инвестира след това.
Първоначално Stadia стартира без конкуренция, но сега, повече от година по-късно, платформата се изправя пред конкуренти от Microsoft с Game Pass и xCloud, GeForce Now на Nvidia и Luna на Amazon. Stadia имаше голям успех с пускането на Cyberpunk 20177 и дори даде безплатни контролери на тези, които предварително поръчаха играта. Въпреки че все още е с бъгове, тя работи отлично на PC и Stadia, докато се сблъсква с по-сериозни проблеми на конзоли.
Снимка: Google