Изглежда, че Microsoft се подготвя да навлезе в сферата на мобилните игри. Според Bloomberg App Store на Apple и Play Store на Google може да се сблъскат с известна конкуренция. Фил Спенсър, ръководител на подразделението за видеоигри Xbox на компанията, разкри, че Microsoft води преговори с партньори за стартиране на магазин за мобилни игри, който да оспори доминиращите позиции на Apple и Google в този бизнес.
По време на интервю на конгреса за комикси и развлечения CCXP в Сао Пауло Спенсър се въздържа да посочи конкретна дата за стартиране на онлайн магазина. Той обаче посочи, че проектът не е отдалечен с години и може да бъде готов по-рано от очакваното.
Наскоро Microsoft приключи придобиването на геймърската корпорация Activision Blizzard на стойност 69 млрд. долара. Спенсър уточни, че този ход е бил продиктуван отчасти от стабилните позиции на Activision в областта на мобилните игри, които се отличават с хитове като Candy Crush и Call of Duty Mobile. Спенсър твърди, че тази стратегическа сделка е била от съществено значение за издигане на сравнително скромните позиции на Microsoft на пазара на мобилни игри, който възлиза на 90 милиарда долара.
Сделката отне много време и най-накрая беше сключена през октомври, почти две години след голямото обявление. Това закъснение попречи на плановете на Microsoft да продължи агресивно с програмата си за магазини за приложения. А и нека си признаем, че бизнес средата се трансформира, след като Microsoft за първи път разкри за сливането.
След дълъг период на стабилен растеж сцената на мобилните игри достигна труден момент. През 2022 г. играчите са развързали кесията си с 5% по-малко в сравнение с предходната година, сочи проучване на Data.ai. И по всичко личи, че тази тенденция вероятно ще се задържи и през тази година.
Мобилният магазин на Microsoft също така ще навлезе в регулаторна сфера, която не е разходка в парка, особено що се отнася до базираните на смартфони цифрови пазари. Компанията Epic Games, която стои зад Fortnite, нанесе удари по Apple и Google със съдебни искове заради ненужно ограничителни и нелоялни практики в техните магазини за iOS и Android.
Epic се сблъска с неуспех в спора си с Apple, но привлече вниманието на Върховния съд на САЩ към този въпрос. Epic все още е въвлечена в съдебни процедури с Google, която поне позволява магазини за приложения на трети страни на своите устройства.
Законът за цифровите пазари на Европейския съюз обаче има потенциала да принуди Apple да отвори и своята екосистема от магазини за приложения, на което Apple се противопоставя.
Microsoft може да се възползва от дългогодишното недоволство от пазарните лидери, за да спечели подкрепа за своя магазин. Технологията за игри в облака на Xbox вече е в играта, като позволява на потребителите да предават хитови игри директно на мобилните си телефони.
Спенсър също така заяви, че компанията е "говорила за правото на избор, но днес на мобилните си телефони нямате избор". За да остане Xbox актуален не само днес, но и през следващите 10 - 20 години, той трябва да установи силно присъствие на "различни екрани".
Снимка: Unsplash
Виж още: Полицията препоръчва на родителите да деактивират тази функция на iPhone