Има много, много начини да купувате и да се наслаждавате на игри в днешно време, но е справедливо да се каже, че гигантът в търговията на дребно Amazon все още е основен избор за много потребители. Като основен играч в продажбите на игри (и продажбите на почти всичко) е интересно да видим най-добре представящите се заглавия за годината, а по отношение на игрите резултатите са интригуващи по множество причини.

Интересна точка номер едно е, че не се виждат никакви игри до #11 в класацията, като първите 10 се състоят изцяло от ваучери за подарък и аксесоари за цифров магазин. От гледна точка на конзолата Switch има карта за подарък от eShop от 10 долара на номер 3, докато официално лицензирана microSD карта с Марио е на номер 8. Още подобни аксесоари и карти за подаръци също могат да бъдат намерени в диаграмите, което показва, че потребителите се нуждаят не само от игри, но и от кредит за дигиталните магазини и разширен сторидж за тяхната система.

Изненадващо или не, в зависимост от вашата гледна точка, първата игра е Super Mario 3D World + Bowser's Fury на 11-о място. Тя се възползва от това, че е забележително заглавие с един от най-дългите периоди на пазара (пусната е на 12 февруари), но въпреки това е впечатляващо, че колекцията удържа други големи издания по-късно през годината. Изглежда, потребителите на Amazon в САЩ също обичат танците, като Just Dance 2022 on Switch е следващата игра на 14-о място, може би подпомогнато от скромната ѝ цена.

Ключовият момент е, че всички други физически игри в топ 50 на Amazon в САЩ са Switch игри, като по-голямата част са игри на Nintendo; Minecraft и Just Dance 2021 в системата са изключенията на трети страни. Въпреки че е изкушаващо да абсолютизираме доминацията на Nintendo над един от най-значимите търговци на дребно в света, контекстът също е важен.

Резултати като тези показват, че подходът на Nintendo към стойността в техните игри на дребно, особено относителната рядкост и размерът на отстъпките в магазините или в eShop, се отплаща на сайтове като Amazon. При много издатели на игри може да има изкушение да „изчакате отстъпка“, която неизменно идва в рамките на няколко месеца. С игрите на Nintendo чакането е дълго, а след това отстъпките ще бъдат достатъчно скромни, че невинаги си струва да чакате. Добавете към това нетърпеливите фенове на Switch и продължаващото желание за физически копия за много хора, и ще получите фокус именно върху Switch.

Пазарните сегменти на Sony и Microsoft са много различни - големите игри на дребно са по-често намалени, особено след като са налични за изтегляне в магазините на PSN и Microsoft Xbox, като и двете платформи продължават да наблягат на дигиталното чрез промоции и дори само цифрови версии на конзоли. Поглеждайки към услугите като Xbox Game Pass, е лесно да разберете защо PlayStation и Xbox имат клиенти, предимно някои по-малки геймъри, които купуват физически копия на ексклузивните игри. Като индикатор за продължаващия модел на Nintendo за поддържане на стойност и физически издания обаче графиката на Amazon е интересна.

И да, Mario Kart 8 Deluxe и The Legend of Zelda: Breath of the Wild все още се продават добре близо пет години по-късно.

Снимка: Nintendo

Виж още: Diablo 2 Resurrected ползва уникалните характеристики на PS5 контролера

 

Тагове:
Още от Play