Наскоро Sony публикува патент, в който се описва иновативна технология за промяна на трудността на играта в реално време, която се адаптира към способностите на играча в движение. Това не е концепция, която е напълно нечувана в игрите, но патентът на гиганта говори за подобряване или повишаване на елегантността на това, което вече съществува.
Това е Adaptive Difficulty Calibration For Skills-Based Activities In Virtual Environments (Адаптивно калибриране на трудността за дейности, базирани на умения, във виртуална среда) и използва грациозни алгоритми, за да оцени как потребителят играе и се справя с определени механики, елементи и обстоятелства. След това тя ще коригира трудността, като направи тези елементи по-трудни или по-лесни за справяне, за да насърчи играча да остане ангажиран по-дълго, избягвайки разочарованието или усещането, че играта е прекалено лесна.
Вместо да се избира традиционна настройка на трудността, алгоритмите, описани подробно в патента, ще бъдат динамични, предлагайки на всеки играч персонализирано изживяване, което е най-подходящо за него. Това би направило почти невъзможно за външни лица да преценят колко трудна е дадена игра, преди да я купят, тъй като в крайна сметка тя ще бъде различна за всеки.
В документацията за патента на Sony се споменават редица параметри, които ще бъдат повлияни от тази технология, включително силата на героя, скоростта на пораждане на врага, уменията на врага и скоростта на движение.
Отново това не е нещо нечувано и би могло да бъде съгласувано доста тясно със Skill-based matchmaking или Engagement Optimized Matchmaking форматите на състезателна онлайн игра.
Снимка: Unsplash
Виж още: Полицията препоръчва на родителите да деактивират тази функция на iPhone