Тактическият военен шутър Pavlov се счита за VR еквивалент на Counter-Strike и е едно от повече от 30 премиерни заглавия за PlayStation VR2.

VR играта първоначално е разработена за компютърни VR системи и се появи в Steam през 2017 г., където се радва на голяма популярност и се възползва от активна сцена за модове. Междувременно има и графично орязана версия за Meta Quest 2, наречена Pavlov Shack.

Версията за PSVR 2, която ще бъде пусната на 22 февруари, ще предлага междуплатформена игра с версията за компютър. Кръстосаната игра с версията на Quest няма да бъде налична при стартирането, но може да бъде добавена по-късно.

В чат в Discord главният изпълнителен директор на студиото Дейвид Виляреал коментира VR хардуера на Sony, наричайки го „върха на виртуалната реалност, особено за шутърите“. Благодарение на адаптивните спусъци според него всеки спусък на пистолет предлага различно съпротивление и всяко оръжие предлага различен откат.

Според Виляреал най-новата версия на VR играта работи „вероятно с десет процента“ по-добре на PS5 и PSVR2, отколкото на собствената му компютърна система с най-добрата Nvidia GeForce RTX 3090 Ti: графична карта, която сама струва колкото конзолата и VR шлема, взети заедно.

Не сме сигурни колко точно е това за останалите, но разработчикът на Pavlov е категоричен, че тяхната собствена версия за PSVR2 е с 10% по-бърз дори от тяхната настройка 3090TI.

Твърди се, че предимството в производителността се дължи на факта, че става въпрос за конзола, което прави изобразяването по-ефективно. Виляреал не навлиза в подробности за представянето и техническите разлики. Едно голямо предимство, което PSVR 2 има пред другите компютърни VR шлемове, е т.нар. foveated rendering.

С тази техника за изобразяване PlayStation VR 2 използва проследяване на очите, за да определи върху коя област от изображението се фокусира окото, и го изобразява в по-висока разделителна способност, което води до по-добро изображение, докато периферната област се изобразява в по-ниска разделителна способност. Тази техника е много по-ефективна, облекчава натоварването на системата и спестява процесорна мощност.

Напълно възможно е играта също да използва това рендиране, което може да помогне да се обясни защо работи толкова добре с комбинацията от PS5 и PSVR 2. PC VR графичният хит Kayak VR: Mirage поддържа такова рендиране във версията за PSVR 2, което я прави по-впечатляваща от всякога.

Така очевидно PlayStation VR 2 предлага изненадващо добра графична производителност дори в сравнение с PC VR системите и струва значително по-малко.

Снимка: Unsplash

Виж още: Датата на издаване и цената на PlayStation VR2 са ясни