Учени от Щатския университет на Флорида сравняват играта за стимулация на мозъка Lumosity и приключенския пъзел Portal 2 в проучване. След като акумулират 8 часа игра, групата на Portal 2 показва по-голям напредък в стандартни когнитивни тестове от тези, които играят Lumosity.
Времетраенето на експеримента е малко и не дава убедителни заключения, но важното е, че за пръв път науката сравнява „развлекателните“ игри с тези, които имат за цел да тренират когнитивните умения.
Ако развлекателните игри вършат работата на тези, предназначени за невропластичност, значи цялата теория за когнитивната тренировка е грешна. Надеждата на учените от Флорида е, че тяхното проучване ще разбуди интерес у колегите им към темата и чрез бъдещи проучвания и трудове развлекателния бизнес да се превърне в нещо повече от развлечение и разработчиците да комбинират когнитивните упражнения с играта умишлено.