Очаква се новият ъпгрейд към PlayStation 5 Pro от сегашното поколение на Sony да има графичен процесор AMD RDNA 3, който може да работи на максимална скорост 2.35 GHz.
Нови доклади от специализираната рубрика Digital Foundry подчертават новите подобрения в предстоящия PS5 Pro на Sony. През портала за разработчици на Sony изтече още документация за PS5 Pro и този път имаме нова информация за графичния процесор на PS5 Pro.
Според докладите графичният процесор на PS5 Pro ще има 60 RDNA 3.0 Compute Units (CUs или изчислителни единици) и ще може да ускорява до невероятните 2.35 GHz, което означава максимална изчислителна мощност от 36 TFLOPs. Това е увеличение с 5.4% в сравнение с максималната скорост на графичния процесор на PS5 от 2.23 GHz. Това увеличение обаче ще бъде трудно за постигане и поддържане и се очаква само някои игри наистина да извлекат максимума от PS5 Pro и неговите 2.35 GHz скорости на графичния процесор.
Pro ревизията ще има и собствена хардуерна поддръжка за други функции на DirectX 12 Ultimate, като например Variable Rate Shading, която беше използвана с голям ефект в игри за Xbox Series X като актуализацията Hivebusters на Gears of War 5. Добавена е дори поддръжка за шейдъри на мрежи.
Със синергичното съчетание на увеличена мощност с интелигентни нови функции и инструменти като PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) PS5 Pro има за цел да осигури мозък и сила в един пакет. Графичният процесор AMD RNDA 3.0 с 33.5 TFLOP на конзолата ще впрегне мощта си, за да осигури по-голяма сурова разделителна способност и производителност на кадрите, докато PSSR и други технологии ще помогнат за увеличаване на мащаба на изображенията, за да се осигури подходяща визуализация, като се поддържат високи FPS.
PSSR е новата патентована технология за реконструкция на Sony - по същество това е PlayStation версията на DLSS на NVIDIA, - която използва възможностите за машинно обучение на PS5 за увеличаване на мащаба с помощта на изкуствен интелект. Накратко, този път Sony използва изкуствен интелект, за да увеличи мащаба на изображенията, вместо техниката за рендиране на шахматна дъска, използвана в PS4 Pro.
Снимка: Unsplash
Виж още: Специална протеза за ръка осигурява усещане за топлина и студ