Компанията Take Two наскоро публикува резултатите си за финансовата година, приключваща на 31 март, и това, което развълнува всички, не бяха впечатляващите 5.3 милиарда долара нетни резервации, а собствената ѝ прогноза за 8 милиарда долара през финансовата 2025 година. "Няколко новаторски заглавия" очевидно ще бъдат в основата на разликата от близо 3 млрд. долара, едно от които може да бъде Judas на Кен Ливайн, но, разбира се, това, което всички се чудят, е дали това е първият сигнал за прозореца за пускане на GTA 6.
След обявяването на резултатите имаше среща с въпроси и отговори за инвеститорите, по време на която главният изпълнителен директор на Take-Two Щраус Зелник отговори на куп предимно оперативни въпроси. Един от тези въпроси се отнасяше до появата на различни видове инструменти за изкуствен интелект и как Take-Two планира да ги включи в своите програми за разработка.
"Както знаете, обикновено съм скептик, когато другите се занимават с хиперболи, но в случая с ИИ съм доста ентусиазиран", каза Зелник. "На първо място, въпреки че изкуственият интелект е оксиморон, както и машинното обучение, тази компания се занимава с тези дейности, без значение какви думи използвате, за да ги опишете, през цялата си история и ние сме лидер в това пространство."
Педантичността на Зелник по отношение на терминологията е забележителна, защото той е абсолютно прав. "Макар че най-новите разработки в областта на изкуствения интелект са изненадващи и вълнуващи за мнозина", продължава той, "те са вълнуващи за нас, но съвсем не са изненадващи. Нашето виждане е, че ИИ ще ни позволи да вършим по-добра работа и да работим по-ефективно, става дума за инструменти, а те са просто по-добри и по-ефективни инструменти".
Може би най-важният елемент от отговора обаче е свързан с нещо, което се подразбира от въпроса, а именно с нереалистичните очаквания на някои за това какво ще може да направи тази технология. Възможно ли е например да видим заглавие на Grand Theft Auto, което в по-голямата си част да е създадено от изкуствен интелект?
"Бих искал да мога да кажа, че напредъкът в изкуствения интелект ще улесни създаването на хитове, но очевидно няма да е така", казва Зелник. "Хитовете се създават от гении. А набори от данни плюс изчисления, плюс големи езикови модели не се равняват на гениалност. Гениалността е в сферата на човешките същества и вярвам, че ще остане такава."
Снимка: Unsplash
Виж още: 76 от 100-те най-играни игри в Steam вървят на Steam Deck