Разработчиците на компютърни игри водят привидно безкрайна битка срещу измамниците, ползващи чийтове, и Ubisoft е готов да похарчи доста пари, за да бъде една крачка напред. Gamasutra съобщава, че дъщерното дружество ibisD.net на Ubisoft е придобило GameBlocks - създател на сървърния инструмент за борба с чийтове FairFight. Екипът на i3D.net възнамерява да интегрира FairFight в ONE Game Hosting Platform, използвана от издателите на AAA заглавия, и да разшири възможностите на системата за откриване на измами с кода на игрите.

Ubisoft вече е приключил сделката. Френският гигант обаче отказа да каже колко е платил за GameBlocks, но обеща да продължи да поддържа съществуващите клиенти.

Закупването може да даде предимство на Ubisoft. FairFight се използва за редица основни мултиплейър игри, включително Rainbow Six Siege на Ubi и Battlefield V на EA, и предлага "неинвазивен" подход, който търси измама чрез алгоритмичен анализ на поведението в реално време. Тъй като разработчиците сами установяват допустимите отклонения на алгоритъма, системата теоретично може да поддържа темпото, докато чийтовете се развиват, без да принуждава геймърите да се справят с натрапчиви мерки за честността на играта на своите компютри. Няма гаранция, че ще видите по-малко ботове и други хакове в резултат на покупката на GameBlocks, но усилията за противодействие на тези ботове поне вече могат да бъдат по-елегантни.

Снимка: Ubisoft

Виж още: Вентилаторът на PS5 ще работи различно според нуждите на всяка игра