През 2015 г. легендарният дизайнер Джон Ромеро сподели видео, показващо демонстрационен софтуер, разработен през 1990 г. за убеждаването на Nintendo в идеята за PC порт на Super Mario Bros. 3. Nintendo продължи да отхвърля предложението на студиото, но кодът, който Джон Кармак разработва тогава, за да позволяви на играта да върви плавно на компютър, ще играе важна роля в следващите игри от серията Commander Keen на id. Тази част от историята на игрите сега си проправи път към Strong National Museum of Play.

От музея казаха на сайта Ars Technica, че наскоро са получили демонстрацията като част от по-голямо дарение. Тя е предоставена на дискета от разработчик, който не е свързан с оригиналния проект. Кураторът Андрю Борман казва, че е извлякъл съдържанието на диска, за да го запази като физически артефакт, и е използвал видеоклипа на Romero и емулатора DOSBox, за да провери какво има в него.

„Въпреки че е толкова ранна демонстрация, е много забавно да играеш, особено 1-1, което пресъздава емблематичното първо ниво от Super Mario Bros 3“, казва той пред Ars Technica.

Понастоящем Strong National Museum of Play не планира да излага демо версията пред широката публика, въпреки че Борман отбеляза, че ще има „много възможности това да стане в бъдеще.“ Междувременно изследователите могат да поискат да проучат рядката част от историята на игрите, която се явява пресечна точка на РС и конзолния гейминг.

Снимка: Strong Museum of Play

Виж още: Diablo Immortal изглежда като всичко, което бихте искали от Diablo на телефона (ВИДЕО)

 

Тагове:
Още от Play