От годишния доклад на SuperData научаваме, че не и без помощта на мастодонта Fortnite приходите от продажбите на игри, разпространявани по дигитален път, са скочили с 11 процента. Увеличението включва всички основни гейм платформи – конзоли, PC и мобилни устройства. Общата сума възлиза на впечатляващите 109.8 милиарда долара. Продажбите на мобилния пазар са отговорни за 61.3 милиарда долара, следвани от тези на PC – 35.7 милиарда. Дигиталното разпространение на софтуер при конзолите е генерирало 12.7 милиарда долара.
Любопитен за отбелязване факт е, че Free-to-play игрите са доминантният бизнес модел, отбелязвайки значителен ръст през 2018 година – приходите са скочили с впечатляващите 458 процента – до 88 милиарда долара. Последното число представлява 80% от приходите на всички дигитално продадени продукти през годината.
Що се отнася до големите победители по отношение на продажбите, то очакваният фаворит Fortnite е генерирал 2.4 милиарда долара в рамките на предходната година. В същото време основният му жанров конкурент PUBG (разчитащ и на алтернативен бизнес модел) “само“ 1 милиард от същата парична единица.
Другият голям печеливш в рамките на 2018 година е Dungeon Fighter Online с приходи в размер на 1.5 милиарда долара. Нататък League of Legends е с 1.4 милиарда, а Pokemon Go с 1.3 милиарда.
По отношение на premium игрите приходите от продажба на въпросните продукти са се увеличили с 10 процента спрямо 2017 година, а конкретните числа са 17.8 милиарда долара. Независимо че попадна в сянката на Fortnite (наречен от Nextlif неговата най-голяма конкуренция), PUBG е номер едно при заглавията с първоначална „твърда“ цена.
В топ 10 виждаме още заглавия от калибъра на GTA V, Red Dead Redemption 2, FIFA 19 и др.
Пълният списък следва:
1. PlayerUnknown's Battlegrounds, Bluehole - $1.028 милиарда
2. FIFA 18, Electronic Arts - $790 милиарда
3. Grand Theft Auto V, Take-Two Interactive - $628 милиарда
4. Call of Duty: Black Ops IIII, Activision Blizzard - $612 милиарда
5. Red Dead Redemption 2, Take-Two Interactive - $516 милиарда
6. Call of Duty: WWII, Activision Blizzard - $506 милиарда
7. FIFA 19, Electronic Arts - $482 милиарда
8. Monster Hunter: World, Capcom - $467 милиарда
9. Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Ubisoft - $440 милиарда
10. Overwatch, Activision Blizzard - $429 милиарда