Всеизвестен факт е, че е необходима сериозна изчислителна мощност във видеокартата ви, за да работят най-мощните модели с изкуствен интелект. Дори и най-екстремният компютър за игри не би могъл да се справи с огромната мощност, необходима за стартиране и работа на най-добрите модели, посветени на AI Dungeon. За да можете да тествате по-леката, гъвкава и креативна онлайн D&D кампания на Latitude, ще ви трябва нещо наистина могъщо.
Според Ник Уолтън, главен изпълнителен директор на Latitude и софтуерен инженер, който помага за проектирането на първоначалния код за генератора на истории, вдъхновен от D&D, „Ако искахте да стартирате най-голямото подземие с AI, имате нужда не само от мощен графичен процесор, но клъстер от 8 или 16 масивни мощни графични процесора“. Дори те трябва да са по-мощни от най-добрите графични карти на потребителския пазар.
Езикови модели като кампанията Dragon на AI Dungeon, базирана на езиковия модел Jurrasic-1 Jumbo със 178 милиарда параметъра, разработен от AI21, се нуждаят от огромна изчислителна мощност, за да разпознават и извикват важни елементи от историята и да използват сложни стилове на писане.
Ник посочва към DGX Station A100 като ориентир за типа машини, които Latitude използва за захранване на по-интензивните AI модели на играта. Това е изчислително чудовище дори само с четири от графичните процесори A100 на Nvidia за 10 000 долара – първите и по същество най-мощните Ampere графични карти, появили се на пазара – трудно се справя с напрежението на култовата походова настолна игра.
„AI Dungeon дори днес е най-взискателната игра по отношение на графичната карта“, казва Ник. „И тук е моментът да отбележа, че тя дълго време нямаше никакъв визуален облик.“
За машини като DGX Station с да речем, осем първокласни графични процесора A100, ви очакват около 150 000 долара за предварителни разходи и това е само за стартиране на най-модерния AI – компанията има няколко други AI модела, които трябва да работят едновременно, за да бъде вашето удоволствие от играта пълно. Това е една от причините компанията да използва доставчици на услуги за изкуствен интелект.
Очевидно има огромни енергийни разходи, свързани с управлението на AI бизнес като този. Ник разказва, че в един момент компанията е харчила почти толкова за работата на машините, колкото са били за заплатите на екипа от 16 души (това включва и висшите ръководители).
Той казва, че са оптимизирали софтуера с генериран предварително каталог от десетки хиляди изображения, като всяко е предварително съпоставено с набор от истории, които се възпроизвеждат, вместо да се генерират в движение, докато играта измисля сценария. Той изяснява, че генерирането на изображения по време на игра всъщност не е жизнеспособно за операция като тази, но че AI моделите зад процеса са достатъчно умни, за да знаят, че могат например да се измъкнат от затруднение чрез съпоставяне на изображение, озаглавено „Планинска гора със замък“, към история, в която се споменава средновековно кралство.
В момента AI Dungeon вече е налична и в Steam.
Снимка: Latitude
Виж още: Сан Франциско одобри използването на роботи от полицията като крайна мярка