Когато се появи първоначално на пазара, идеята на Netflix бе да обедини всички потребителски мултимедийни нужди под един покрив. В последно време обаче пазарът на стрийминг услуги започва да се пренасища и това води до повторното абониране за все повече платформи и разкъсване на техните каталози. Според ново проучване на маркетинговата компания Ampere Analysis рекорден брой американци плащат за достъп до поне три стрийминг услуги.
39 процента от анкетираните американци с интернет достъп са платени абонати на три или повече стрийминг услуги към средата на 2019 г. Проучването обхваща 22 000 души, а цифрата представлява 6 процента скок спрямо същия период през 2018 г.
При сегашните тенденции тази цифра може само да се покачи към средата на 2020 г., тъй като на пазара тепърва ще излизат още стрийминг платформи. Disney+ и Apple TV+ дебютираха миналия ноември, а NBC Peacock, HBO Max и Quiby ще стартират тази пролет. Добавете ги към вече утвърдени имена като Netflix, Hulu и Amazon Prime Video и получавате ситуация, в която за потребителите става все по-трудно да гледат всичко, което искат и да не надхвърлят бюджета си.
Ситуацията не е по-различна и в Европа. Там броят на домакинствата, плащащи за достъп до три или повече услуги, е скочил от 16 на 22 процента между 2018 и 2019 г. Според анализаторите на глобалния пазар все повече се залага на комбинацията от платени стрийминг услуги и безплатна телевизия, което прави бъдещето на компании като Netflix още по-сложно.
Виж още: Беър Грилс и десет известни личности се отправят към дивото – по National Geographic