До момента безброй игри на най-различни платформи са се опитали да уловят есенцията на „Междузвездни войни“, но смело можем да кажем, че Star Wars: Battlefront II на DICE е един от най-добрите опити, на които сме ставали свидетели.
А също и един от най-лошите
Всичко в шутъра изглежда така, както един фен на тази емблематична кинопоредица би очаквал. Космическите кораби, дроидите, оръжията и озвучаването отговарят перфектно на моделите, на които са базирани, и от всеки пиксел личи, че студиото е дало всичко от себе си в извайването на тази вселена. Нещо повече, звукът например е дори още по-добър. Само затворете очи и ще може да си представите какво се случва на екрана само по звуците от трещящи оръжия, ритъма на двигателите и всички други ефекти, които съпътстват всяка една битка.
Всичко в Star Wars: Battlefront II е взето от филмите и в резултат играта се възползва максимално от материала, който ползва за основа. Милиони фенове на „Междузвездни войни“ по цял свят ще открият в шутъра „своята“ игра и прави чест на DICE, че са се постарали максимално за създаването на една достоверна атмосфера.
С камера, която периодично сменя изгледа от първо с този от трето лице, Star Wars: Battlefront II има повече общо с поредица като Call of Duty, отколкото със собствената серия Battlefield на DICE. Битките са по-динамични и представляват непрекъснато развиващи се ситуации вместо една по-статична среда, а различните бонуси, разхвърляни по бойното поле, дават приятен аркаден елемент на геймплея. По този начин например може да се сдобиете с един изстрел с някое от по-мощните оръжия или пък да подкарате някое от добре познатите ви превозни и бойни средства. Възможно е за кратко дори да влезете в ролята на любим ваш герой от филмите. За да се възползвате от всички тези екстри, не е необходимо да правите нищо друго, освен да си отваряте очите, докато маневрирате из картата. По този начин играта дава възможност на всеки да се докосне до наистина готините неща.
Мултиплейърът е на обичайното високо ниво
Нищо от това обаче не означава, че Star Wars: Battlefront 2 няма да се хареса и на хардкор играчите. Отделните оръжия имат своята индивидуалност и тежест, като може да използвате техните параметри като обхват и мощност, за да наложите един или друг стил на игра. Респективно различните кораби, които може да пилотирате, са наистина страхотни. Първият път, когато се качите в X-Wing, със сигурност е нещо специално. Управлението не е трудно, а възможността да се реете над бойното поле е страхотна.
Възможностите за персонализация на героя се допълват от наличието на т.нар. Star Cards. Преди битка може да вземете до три от тях, като те включват различни бонуси (гранати, реактивна раница и др.), с които да подсилите арсенала си. Те са лесни за използване, могат да се ползват многократно, но не и непрекъснато, което пък премахва опасността от прекомерна злоупотреба с тях. В допълнение DICE е внедрил и един интересен детайл – във всяка битка получавате по един партньор, чиито карти може да използвате временно, така че да се докоснете дори до бонуси, които самите вие още не сте отключили.
Най-голямото нововъведение в онлайн играта този път безспорно са мащабните космически битки. Една от промените сега е, че вече виждаме напълно отделни класове вместо взаимозаменяемата екипировка от предната игра. Космическите битки противопоставят до 24 играчи едновременно, а наземните са с до 40 участници. Предвиден е и локален сплит скрийн кооперативен режим за двама души. В хода на играта ще посетите доста познати планети като Yavin-4, Tatooine и Starkiller Base. Ясно е, че създателите на Battlefront II са се постарали да направят мултиплейъра в играта не само готин за игра, а част от неподправеното усещане с марка Star Wars.
Въпреки че като цяло режимите не са толкова стратегически като в Battlefield, те ви карат да мислите. Може би най-динамичен е Starfighter Assault, създаден с помощта на студиото Criterion, което отговаря за бойната система с различните превозни средства. Самите бойни кораби са разделени на interceptors, fighters и bombers, като първите са леки и пъргави, третите са тежки и мощни, а вторите са по средата. Може да скочите веднага в кабината на някой кораб и да се включите в асиметричните битки, при които едната страна защитава базите и флотата си от другата. При Starfighter Assault усещането, че изживявате сцените и свободата от филмите, е най-силно.
Другият най-интересен режим изглежда е Fighter Squadron, където в борба за най-много точки се сражават две страни с AI поддръжка. Внимание заслужава и Heroes vs. Villians, където два отбора от шест души се борят за надмощие в три рунда, като играчите влизат в ролята на известни персонажи – Люк, Хан Соло и принцеса Лея за „добрите“ и Дарт Вейдър, Боба Фет и Императора за „лошите“. На свой ред Supremacy е свързан с контрол на точки по картата и въпреки че терените често съвпадат, тук попадате в центъра на истинска масовка, в която могат да участват до 40 души. Геймплеят изглежда доста напрегнат и определено е необходима тактическа мисъл, за да играете добре. Присъства стандартният Team Deatchmatch за 20 души, както и разновидности на стандартни режими като Capture the Flag и King of the Hill.
Междузвездна кампания
За разлика от предната част този път играта предвижда нормален сингъл плейър режим - нещо, което феновете пожелаха недвусмислено. Историята започва веднага след експлозията на Death Star 2 и приключва около края на Starkiller Base, или с други думи едно амбициозно начинание и опит да се обхванат доста години събития, които почитателите на "Междузвездни войни" добре познават.
Battlefront II ви пренася в ролята на елитен Imperial Commander на име Иден Версио. Точно така, в кампанията най-сетне можем да влезем в ролята на "лошите", но целта на сюжета е да представи по-хуманната страна на Империята и да създаде една харесвана героиня, която наистина вярва в своите лидери. Не очаквайте обаче някаква пълна с морални избори и тежки моменти история. Около час след нейния старт героинята отказва да се подчини на директна заповед и преминава от другата страна. С други думи всичко свършва още преди да е започнало и претенцията за автентична игра с "Тъмната страна" са по-скоро един дълъг туториъл, отколкото самостоятелна кампания.
Творческият директор на DICE Бърнд Диймър нарече Star Wars Battlefront II "най-голямата и най-амбициозна игра", по която е работил, и това не е пресилено. Залага се много на отворения характер на кампанията, който трябва да пресъздаде усещането за това, какво е да бъдещ елитен боец от Империята. Жалко само, че същото това усещане бе доста кратко. Ако пък не ви допада да бъдете ограничени само до персонажа на Иден, добрата новина е, че поне една мисия ви дава контрол над Люк Скайуокър и Кайло Рен. Да си призная, те са доста по-интересни от тези с Иден.
Скандал, твоето име е „микротранзакция“
Темата за микротранзакциите в играта вече бе широко обсъдена. Часове преди премиерата си Star Wars: Battlefront 2 вече е без тях, поне на този етап. Решението идва след седмица на значителна критика относно икономиката на играта и начина, по който се развиват героите в нея. От EA съобщават, че ще върнат транзакциите на по-късен етап, след като въведат промени по играта. DICE вече обеща, че разглежда данни от милиони мачове и ще продължи да прави промени в оръжията, героите и онлайн срещите, докато постигне пълен баланс за всички играчи. Така че полемиката със сигурност не е приключила.
Единственият по-сериозен проблем на Star Wars: Battlefront II е опасността от изчерпване в средносрочен и дългосрочен план. Картите са с отличен дизайн, екшънът е сериозен, но само четири локации все още не са достатъчни, за да задържат вниманието ви задълго. За щастие скоро се задава безплатно DLC, тематично посветено на филма Star Wars: The Last Jedi, но и то не може да бъде достатъчно. В същото време голямата част от нещата, които подлежат на отключване, идват късно в играта – трябва да сте поне 40-о ниво, за да играете с персонаж, различен от човек – което може да се окаже проблем за онези, свикнали с по-естествения прогрес в Call of Duty.
В сърцето си Star Wars: Battlefront II е много добър шутър. Добавете към това перфектната атмосфера с марка „Междузвездни войни“ и получавате наистина един добър онлайн FPS. От другата страна обаче е скандалът с микротранзакциите и ужасяващият рейтинг от 0.8 при потребителските ревюта в Metacritic. Остава само да видим с какви темпове ще бъде поддържана играта, за да бъде оправдана инвестицията в нея и да бъде заличено това безспорно противоречиво начално впечатление.