Nvidia обяви ACE for Games - версия на своя Omniverse Avatar Cloud Engine, с която може да анимирате и озвучавате в реално време NPC-та в игрите.
Главният изпълнителен директор Дженсън Хуанг обясни, че ACE for Games интегрира преобразуване на текст в реч, разбиране на естествения език - или по думите на Хуанг "основно голям езиков модел" - и автоматичен аниматор на лица. Всичко това е под шапката на ACE.
По същество създаденото с изкуствен интелект NPC ще слуша входните данни на играча, например като зададете въпрос на NPC, след което ще генерира отговор на персонажа, ще произнесе този диалог на глас и ще анимира лицето на NPC, докато го казва.
Хуанг показа технологията и в демонстрация в реално време, създадена в Unreal Engine 5 със стартъпа за изкуствен интелект Convai. Действието се развива в доста популярната киберпънк среда и показва как играч влиза в магазин за рамен и разговаря със собственика. Собственикът няма скриптиран диалог, а отговаря на въпросите на играча в реално време и го изпраща на импровизирана мисия.
Това е доста впечатляващо и несъмнено представлява поглед към това как игрите могат да използват тази технология в бъдеще. Както каза Хуанг, "изкуственият интелект ще бъде много важна част от бъдещето на видеоигрите".
Разбира се, той би казал точно това. Nvidia е компанията, която ще спечели най-много от внезапното нарастване на търсенето на ИИ. И вече видяхме някои основни интеграции на ChatGPT в игри, като например когато Крис го добави към своя спътник в Skyrim и той не успя да реши прост пъзел. Но тази нова платформа на ACE изглежда много по-усъвършенствана и правилно работеща в реално време.
Това, което не знаем, е какво е било необходимо, за да се изпълни демонстрацията на ACE for Games, само че тя също така е работила с трасиране на лъчи и DLSS.
Снимка: Nvidia
Виж още: NVIDIA потвърди, че 8 GB VRAM не стигат за някои игри при максимални настройки 1080p