Пандемията продължава да тества устойчивостта на киносалоните, а Disney не им правят услуга, като биват относително мълчаливи относно плановете за новите си продукции. В новина от Deadline се споменава, че някои от следващите им филми ще пропуснат големия екран и ще дебютират направо в Disney+, по подобие на Mulan и Artemis Fowl. Дори и кината да издържат на трудните времена, има вероятност дотогава вече да има нов стандарт при премиерите.

В споменатия материал се твърди, че Disney планират да пуснат направо в стрийминг услугата си Cruella, Pinocchio и Peter Pan and Wendy. Общото между тези заглавия е, че първоначално идеята за тях беше да дебютират в кината. Това, което все още не е ясно, е дали те ще бъдат налични за всички с абонамент за Disney+, или ще бъдат закупувани отделно от Premier Access платформата по подобие на Mulan. Изрично е споменато и че това решение не е финално и все още има вероятност да видим тези филми в киносалоните.

Проблемът за бокс офиса е, че поне към този момент дебют в дигиталната платформа изглежда много по-логичното решение. Дори салоните да бъдат отворени към широка аудитория навреме, след всичко станало едва ли хората ще се втурнат на тълпи изведнъж към тях. Още по важен фактор е, че по време на последния си финансов отчет, високопоставените лицa в компанията, заявиха намеренията си да се съсредоточат към бизнес модел, насочен направо към потребителите, без посредник.

Един от ключовете към успеха за Disney+ (а и всяка друга стрийминг платформа) и увеличаването на абонатите е новото и оригинално съдържание. Няма да е изненадващо, ако компанията посегне към някои от неизлезлите ѝ филми за постигане на тази цел. Въпреки че самите Disney останаха лаконични относно успеха на Mulan, Sensor Tower разкрива любопитни данни. Свалянето на Disney+ приложението от App Store нараства с 68% в тридневния период, в който филмът може да бъде открит там, като сравнението е със също толкова дълъг период от предходните седем дни. Също така в седмицата на премиерата похарчените пари в приложението нарастват със 193%.

Disney не са и единственото студио, което започва да прескача кината и да поема по пътя на дигиталните премиери за високобюджетните си заглавия. Подобен подход донесе на Universal Pictures почти 100 милиона долара за три седмици от Trolls World Tour. Според Wall Street Journal това са повече приходи сравнение с тези от първата част Trolls, която се въртя на големия екран в рамките на 5 месеца. Както вече знаем, на Коледа ще излезе Wonder Woman 1984 на Warner Bros едновременно в кината и в HBO Max.

В началото на пандемията кината бяха в много по-добра позиция да поставят условия относно програмите си и кога ще се вмести в графика всяко заглавие. С напредване на времето стана ясно, че киносалоните имат нужда от студиата повече, отколкото студиата от тях. Експериментът на Disney с Premier Access може и да не се окаже моделът, по който компанията представя всичките си нови заглавия занапред. Това обаче е доказателство, че компанията изпробва различни варианти, което е достатъчно да изплаши сериозно всички киносалони.

Снимки: Unsplash

Вижте още: Wonder Woman 1984 може да се окаже изненадващо бързо в ефира на HBO Max

Още от Play