Три месеца след като Spotify достигна заветните 100 милиона плащащи абонати, тази бройка вече нарасна с 8 милиона нови потребители. Това е още едни знак за успеха на музикалните стрийминг платформи и конкретно за Spotify, която продължава да расте дори в лицето на сериозна конкуренция. В отчета си за второто тримесечие на годината Spotify обяви, че общият брой абонати на услугата се е увеличил от 217 на 232 милиона.

Растеж има както при платените, така и при потребителите без абонамент и той се дължи на поредица от инициативи като олекотената версия Spotify Lite, която наскоро стартира в 36 развиващи се държави. Успех има и Spotify Stations, която представлява услуга, подобна на Pandora и в момента се тества в САЩ.

Все пак 108-те милиона платени абонати са с 2 милиона под планираната от Spotify цел.

Шведската компания отчита 1.8 милиарда долара приходи, от които 1.6 милиарда идват именно от платен абонамент. Останалите 200 милиона долара са от реклами.

Spotify ще разчита все повече на подкастовете и отчита скок в рекламите в тях. Само за 3 месеца слушателите на подкастовете са се увеличили с 50 процента и Spotify се надява, че към края на 2020 г. те ще станат все по-голяма част от цялостния продукт на компанията.

Накрая, Spotify потвърди сделки с 2 от 4-те най-големи звукозаписни компании, които поне в близко бъдеще ще задържат техните каталози в платформата. Spotify се надява, че до края на годината ще има 265 милиона абонати.

Виж още: Опасна уязвимост в iOS стои непоправена

 

Тагове: