Дигиталното бъдеще на гейминга всъщност е реалност в РС сегмента от няколко години и за добро или лошо останалата част от индустрията го догонва. През 2020 г. приходите от продажби на РС и конзолни игри възлизат на 174 милиарда долара, като 91 процента от тях са направени чрез дигитални продажби. Зa сравнение през 2019 г. тази цифра е 79 процента.

Чистите печалби на гейм индустрията от дигитални продажби на РС, конзолни и мобилни игри са 158 милиарда долара, като цели 128 милиарда от тях са от микротранзакции. Това означава, че чистите продажби на дигитални игри възлизат на 29 милиарда долара. Това е практически двойно спрямо онези 14 милиарда долара, дошли от продажбата на физически игри през 2020 г.

Както и миналата година, най-много приходи идват от мобилните игри, на които се падат 49 процента от приходите за 2020 г. срещу 46 процента за 2019 г. Очевидно е, че мобилните заглавия са изцяло дигитални, и това играе голяма роля за това, че цифрите са рязко в полза на дигиталните разходи.

За сравнение на РС игрите се падат 22 процента от приходите за 2020 г., а на конзолните – 29 процента.

Най-балансирано между дигиталните и физическите продажби е положението на конзолния пазар, където 28 процента от приходите все още идват от игри в кутия. Така пазарът на физически игри далеч не е на смъртния си одър, но със сигурност колекционерите и почитателите на традиционния формат ще бъдат изправени пред още по-трудна 2021 г.

Снимка: Rockstar
 
Виж още: Вентилаторът на PS5 ще работи различно според нуждите на всяка игра