Очевидно някога Google Stadia беше бъдещето. През май миналата година Google я обявиха за „жива и здрава“, а през юни компанията потвърди, че ще лицензира технологията на „партньори в индустрията“. Миналия месец стана ясно, че Google планира да я превърне в платформа за стрийминг, лицензирана от бизнеса и използвана под собствена марка: стратегия, известна вътрешно като Google Stream (което беше едно от прототипните имена за Stadia).

Сега това вече е официално. На срещата за разработчици на игри Google обяви, че ще продаде основната технология като Google Cloud услуга, наречена „Атмосферен стрийминг на игри“. Не всички смятаха, че Stadia е толкова добро име, но това вече е съвсем тромаво заглавие. Разбира се, в новия си вид това вече е B2B услуга, която не се опитва да привлече обикновените потребители.

Основният доклад показа презентация на Batman: Arkham Knight, работеща на мобилни устройства на оператора AT&T, което показва, че вече няма и помен от Stadia. Google очевидно има изградената основа, така че това може да бъде атрактивно предложение за някои компании: за Bungie и Capcom вече се говори, че се интересуват от използването на технологията за собствени цели.

Тъй като все пак това е Google, очевидно целта е по-висока: друг клиент, обявен миналата година, беше производителят на фитнес велосипеди Peloton, като играта, наречена Lanebreak, получи затворена демонстрация за негови устройства.

Това е странен обрат за Stadia, която пристигна с големи обещания и обещание да разтърси традиционния пазар на хардуер. Разочароващата гама от заглавия и обърканият подход към ценообразуването предизвикаха хладна реакция у потребителите и Stadia изглежда никога не успя да пробие или да намери големи защитници за своя подход. Собствената цел на Google беше 1 милион абонати до края на 2020 г.: цел, която пропусна с около 25%, като един вътрешен човек каза, че „задържането на тези абонати всъщност е истински проблем“.

Доклад на Business Insider от по-рано тази година цитира настоящи и бивши служители, според които „около 20% от фокуса е върху потребителската платформа“, а останалата част продава технологията и „доказателство за концепцията за Google Stream“. Ексклузивните заглавия за Stadia вече са „изключени като вариант“.

Снимка: AMD

Виж още

 

Още от Play