След месеци слухове, Microsoft официално представи своя портативен геймърски компютър ROG Xbox Ally, създаден в сътрудничество с тайванската компютърна компания Asus.

Планира се ROG Xbox Ally да се доставя този празничен сезон с два отделни артикула, със същата схема и разцветка като конзолата Xbox Series X|S. Белият Ally е модел с по-ниска мощност, насочен към обикновени играчи, докато по-скъпият черен Xbox Ally X е рекламиран като „високопроизводително преносимо устройство от най-висок клас“. Цени все още не са обявени.

И двата модела Xbox Ally са персонализирани версии на преносимата конзола ROG Ally на Asus, с ексклузивни функции, като например специален бутон Xbox. Те са проектирани да поддържат сваляне на игри на локалния диск, отдалечена игра чрез свързване към локална конзола Xbox или стрийминг на геймплей чрез новобрандирания Xbox Cloud.

Според Microsoft, Xbox Ally работи с оптимизирана версия на Windows 11 Home, която интегрира функции както от Game Bar на Microsoft, така и от приложението Armoury Crate на Asus. Операционната система Windows ви позволява да инсталирате игри от множество дигитални магазини като Battle.net и Steam или да използвате приложения като Discord.

Xbox Ally също така предлага интерфейс „Xbox на цял екран“, който обединява всички ваши игри от всяка налична библиотека, свързана с устройството, елиминирайки необходимостта да търсите из всичките си различни приложения, за да намерите това, което ви трябва.

И двете версии на Ally ще се доставят с наскоро обявения Copilot for Gaming, интегриран в Game Bar: рекламиран от Xbox като „персонализиран геймърски спътник“, задвижван от изкуствен интелект. Xbox Ally X също така работи с чип AMD Ryzen AI Z2 Extreme, който е проектиран да „захранва най-новите функции на изкуствен интелект, когато бъдат въведени“.

Xbox Ally беше представен като част от тазгодишното Xbox Showcase: 90-минутна презентация, проведена като част от ежегодния Summer Games Fest в Лос Анджелис.

Това беше първото Xbox Showcase събитие, проведено след неотдавнашното навлизане на Microsoft към кросплатформено публикуване. Въпреки че не бяха направени конкретни съобщения по темата, всяка игра, която се насочва към конкурентни магазини като PlayStation 5 или Steam, беше обозначена като такава по време на Showcase 2025. Това не беше така в предишните години.

Снимка: Unsplash/Xbox

Виж още: Революционен лингвистичен пробив: ИИ разкри тайните автори на Библията