Кралят най-накрая беше детрониран: Pewdiepie, противоречивият фаворит на YouTube, вече не е индивидуалният стриймър в платформата с най-много абонати. Сега титлата се държи от Джими Доналдсън, по-известен на милиони зрители в YouTube като MrBeast.
Както MrBeast, така и Pewdiepie поддържат огромна аудитория, но базата от абонати на шведа е в сравнителна стагнация, докато тази на MrBeast се покачва бързо – от 100 милиона през август до 111 милиона на 14 ноември според оценките на Social Blade. И някъде в малките часове на 15 ноември броят на абонатите на страницата му в YouTube достигна 112 милиона, с което официално изпревари Pewdiepie.
Бързият му ръст на абонатите без съмнение се дължи отчасти на екстравагантните му начини за общуване с публиката: той наскоро даде 500 000 долара на човек в замяна на това да живее в тревен кръг за 100 дни, а през август отпразнува 100 милиона абонамента за канали, като накара 100 от неговите абонати да се състезават за частен остров. Последният му видеоклип, публикуван на 12 ноември, беше с награда частен самолет.
Това са големи, високобюджетни продукции: във видеото с кръг от трева например MrBeast също даде на състезателя цяла къща, напълно заредена с провизии за живеене, и след това я събори (заедно с много други странни и скъпи каскади) само за да направят живота на човека още по-жалък. Те са забавни за гледане и също силно контрастират със стила на видеото на Pewdiepie, който основно включва той да играе игри, да говори за всичко, което му хрумне във всеки един момент, и от време на време да крещи.
Възходът на MrBeast не е непременно сигнал за края на една ера, защото Pewdiepie все още е масово популярен, но е трудно да не се види смяната на караула тук. Pewdiepie е личност, но MrBeast е събитие: той е основно телевизионно студио за риалити, с достатъчно бюджет, за да убеди хората да правят глупави (т.е. интересни) неща пред камера. Това понякога се пренебрегва: през ноември 2021 г. например той беше критикуван, че е похарчил 3.5 милиона долара за пресъздаване в реалния живот на Squid Game: шоуто на Netflix за свръхбогатите, които разполагат със съдбата на бедните, и по-важно – критика на икономическото несъответствие и провалите на капитализма.
Но другата страна на монетата е, че Squid Game е изключително успешен сериал, както и видеоклипът на MrBeast, който година след публикуването му е събрал повече от 303.5 милиона гледания.
Pewdiepie обяви своето „пенсиониране“ през 2020 г., но в действителност това беше по-скоро забавяне: той продължи да публикува видеоклипове и броят на абонатите му, който според Dexerto е бил 107 милиона по това време, също продължава да расте.
Снимка: Unsplash
Виж още: Илон Мъск иска да си подаряваме Tesla за Коледа