Неотдавна станахме свидетели на римейка на класическия шутър от 1997 г. Quake II, където основната работа по подобрението е сведена до по-красиво изобразяване на изстрелите и лъчите. Този път в мрежата е налице нещо доста по-интересно.
Един от потребителите на Reddit, използвайки набор от няколко невронни мрежи, е успял да превърне пикселизираното лице на космическия пехотинец от Doom II в почти фотореалистично изображение. Kрайният образ е получен от работата на няколко GAN мрежи. Това са алгоритми за машинно обучение, изградени върху комбинация от две невронни мрежи, една от които генерира проби, а другата се опитва да разграничи правилните („автентични“) образци от грешните.
Ентусиастът, който е създал тези изображения, първо пропуснал лицето на Doom guy чрез няколко програми за редактиране на снимки (FaceApp, Waifu2x и GIMP). Резултатът, въпреки че се е оказал значително по-добър от оригиналния образ, все още е бил твърде пикселизиран.
По-нататъшната работа била извършена с помощта на генеративната конкурентна мрежа StyleGAN, разработена от NVIDIA. Тя е способна да генерира лица (и неодушевени предмети), които никога не са съществували, и в момента е един от най-мощните модели невронни мрежи, което се вижда и от впечатляващия резултат. Тъй като оригиналното изображение на лицето е било с нереалистични пропорции, крайните щрихи и "изглаждането на ъглите" е трябвало да се извърши ръчно.
Вижте още: Топ 3 на най големите глупости, с които геймърите трябва да престанат