На 20 юни руската държавна информационна агенция Интерфакс съобщи, че заместник-министърът на отбраната Андрей Картаполов, който говори по време на парламентарна кръгла маса, цитира популярната серия видеоигри Metal Gear като пример за проекти на американските разузнавателни служби за манипулиране на „общественото съзнание и особено на младите хора” срещу руското правителство.
Според The Moscow Times той добавя, че такива проекти са „насочени към насърчаване на активна протестна дейност и недоволство от страна на младите хора в страната“.
В действителност серията Metal Gear е продукт на Япония. Първата игра от серията е създадена през 1987 г. от дизайнера Хидео Коджима и е публикувана от японската компания Konami. Тя е предназначен за използване с японския персонален компютър MSX2.
Metal Gear спечели популярност в САЩ с портването на играта за Nintendo Entertainment System през 1988 г. През 1998 г. излизането на Metal Gear Solid за PlayStation конзолата направи Metal Gear познато име за геймърите в цял свят. Като цяло Metal Gear е една от най-продаваните видеоигри за всички времена.
Metal Gear първоначално е бил проектирана като "тактическа шпионска игра", в която играчът поема контрола на агент (Солид Снейк), който трябва да проникне в силно охранявана военна база. Две уникални характеристики допринесоха за успеха на играта. Първата беше сюжетът в стила на екшън филм: през 90-те години специално разработените истории във видеоигрите бяха новост. Вторият е нейният геймплей, който се фокусира върху стелт и оставането на играча неоткрит, вместо да се бори с пълчища от врагове. През цялата поредица играчът трябва да избягва враговете си и да не задейства аларми. Едва ли това е нещо, което всеки разумен човек би нарекъл "насърчаване на активна протестна дейност", нали?
Виж още: Новата игра по Game of Thrones ни пренася отвъд Вала